torsdag 24 september 2009

Såhär började min morgon...

...med frukostbuffé på Mormors bageri. Jag kan inte vara hemma för tillfället, borrning i betong kl 07-15 är inte bästa pluggmiljön. Då är det mycket trevligare på Mormors, stora fina bås och riktig konditorikänsla. Mormors har varit en succé i Lund länge, nu är det dags för malmöiterna och upptäcka denna oas. Jag brukar inte lyxa till det på vardagar med att äta frukost ute, men nu är ju situationen som den är. För 49 kronor får du fil, yoghurt, mjölk med flingor (riktiga fina cornflakes som jag bara äter när jag är på hotell), eller gör din egen müsli om du inte gillar cornflakes. Här finns stort utbud av torkad frukt, sylt, russin, linfrö, gryn o.s.v. Mmm...


Men det slutar inte där, Mormors är vida känt för sina bullar och visst finns här bullar och bröd, allt från majsbullar till rågbröd. Tjejerna bytar bullsort efterhand så håll dig framme om du ser din favorit på väg till bullkorgen, de går åt! En liten påläggsbuffé tillhör en fin frukost, här har de ost, skinka, prickig korv och leverpastej. Plus grönsaker. Och ägg också, fast det räknar jag inte till pålägg. Som pricken över I:et får du dricka juice och kaffe till din egengjorda frukost, påtår ingår, hur mycket du vill: Espresso House, släng er i väggen! Hos Mormors får du SERVICE, billig "hemmagjord" frukost så mycket du kan äta, och en trevlig lugn miljö på morgonkvisten. Så om du funderar på att äta din frukost ute på stan denna vecka, undvik cafékedjorna på gågatan och bege dig hit!


Adress: Korsningen N Skolgatan, Spångatan (vid Monbjiouskolan)
Pris: 49 kr
Frukostbuffé: 06.30-10 på vardagar, ingen frukost på helgen.

1 kommentar:

  1. jag kommer följa dina brunchupptåg(o andra) med spänning! jag blev lätt sugen på att käka frulle på mormors, får gå dit när jag är i stan.
    btw, har mormors öppnat i malmi nu?

    SvaraRadera